Regendruppels op het water

Regendruppels water zonHet regent deze maand steeds weer bellen op het water. Terwijl het pijpenstelen regent, geven de bellen me toch een goed gevoel. Iedere keer ben ik opnieuw gefascineerd door het schouwspel van bellen, druppels en licht. Ik heb me al vaak afgevraagd waar dat prettige gevoel vandaan komt. Ik zou me eerder chagrijnig moeten voelen door al die regen, maar dat voel ik niet. Water, plassen en druppels op het water maken me vrolijk en licht.

Misschien is het toch de aanblik van zo’n druppel die even in de lucht zweeft en de kringen die zich daarna golvend uitbreiden die me vooral een gevoel van vrijheid geven. Of zijn het mijn gedachten die me als een kind zien stampen in de plassen als de bui over is. Of zie ik hoe het kind in mij zich zonder zorgen nat laat regenen in een zomerse bui?

Nee, dat is het denk ik niet. Het is gewoon wat ik zie: dat grote regendruppels na hun val op het water zomaar uit zichzelf als een halfrond bolletje op het water gaan staan. Het is net als het wonder van bellen blazen met zeepsop. Daarvan kan ik nooit genoeg van krijgen.

Over Karina de Groot

Ik ben gz-psycholoog en coach. Ik help mensen om zich te beschermen tegen stress, en makkelijker en met veel zin in het leven te staan. Met behulp van de zelfbeeldtest geef ik mensen psychologische hulp om dit voor elkaar te krijgen.
Dit bericht werd geplaatst in Genieten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

